Skarpety kompresyjne – jak działają i kiedy stosować?

Coraz bardziej popularne stają się skarpety kompresyjne. Poprawiają one krążenie żylne i sprawiają, że transport tlenu w organizmie odbywa się o wiele sprawniej. Tego rodzaju odzież sprawdza się zarówno przed, jak i po intensywnym wysiłku fizycznym. Skarpetki kompresyjne powodują nacisk na żyły, wspierając organizm, który poddawany jest intensywnemu wysiłkowi fizycznemu.

Reklamy

Coraz bardziej popularne stają się skarpety kompresyjne. Poprawiają one krążenie żylne i sprawiają, że transport tlenu w organizmie odbywa się o wiele sprawniej. Tego rodzaju odzież sprawdza się zarówno przed, jak i po intensywnym wysiłku fizycznym. Skarpetki kompresyjne powodują nacisk na żyły, wspierając organizm, który poddawany jest intensywnemu wysiłkowi fizycznemu.  

Czym są skarpetki kompresyjne? 

Skarpety kompresyjne to niezbędny element garderoby biegaczy. Mają one właściwości zwiększania wydolności mięśni, chroniąc przed mikrourazami oraz zapewniają stabilność mięśni łydek.  

Skarpety kompresyjne – działanie 

Sportowe skarpety kompresyjne przypominają podkolanówki. Zazwyczaj są one wykonywane z mikrowłókien polipropylenowych. Są one lekkie, przewiewne, a także mają właściwości szybkiego wysychania. Dzięki temu zapewniają wysoki poziom termoregulacji i oddychalności. Ich cechą najbardziej charakterystyczną jest to, że mają one wywoływać nacisk na żyły, wpływając pozytywnie na każdy etap treningu.  

Zakładane przed treningiem będą przygotowywać mięśnie do wysiłku, jednocześnie pobudzając je do pracy oraz zminimalizują ryzyko występowania kontuzji.  

Zakładane podczas treningu mają za zadanie pobudzać krążenie krwi oraz zwiększać ilość dostarczanego do żył tlenu. Ułatwiają bieganie oraz zwiększają wytrzymałość mięśni nóg. Dodatkowo mają również możliwości stabilizacji ścięgien, redukując wibracje mięśni oraz zmniejszając ryzyko zakwasów i ułatwiając przepływ kwasu mlekowego. Zakładanie skarpet po treningu również ma duże znaczenie. Wówczas przyspieszają one regenerację mięśni po wysiłku fizycznym oraz pobudzają krążenie żył, co również sprzyja odpoczynkowi.  

Kiedy nosić? 

Noszenie skarpet kompresyjnych ma wiele zalet, jednak nie zaleca się, by nosić je zbyt często. Dlaczego? Mięśnie łydki mogą przyzwyczaić się do ich działania, co sprawi, że ich noszenie nie będzie przynosić zamierzonych efektów. Skarpety tego typu zalecane są głównie do intensywnych treningów, które trwają co najmniej godzinę. Skarpety idealnie sprawdzają się u sportowców – podczas biegania na długich dystansach, maratonach, a także na zawodach rowerowych. Uprawianie sportu w skarpetach nie jest oczywiście obowiązkowe. Skarpety kompresyjne najlepiej jest zakładać przed startem, by pobudzić mięśnie do pracy lub po zakończonym wysiłku, by pomóc mięśniom w regeneracji.  

Gdzie kupić? 

Skarpety kompresyjne możesz z łatwością znaleźć w sklepach internetowych. Ich asortyment jest dość spory, dlatego znajdziesz tam również inne produkty, takie jak legginsy antycellulitowepasy wyszczuplające czy stringi wyszczuplające. Ważne, by wybierać produkty najwyższej jakości, od sprawdzonych producentów, które posłużą nam przez długi czas. Znajdziesz je w renomowanych sklepach, gzie ich jakość jest najwyższa, a produkty w pełni bezpieczne. 

(tekst i fot. mat. partnera)