Każdy kto prowadzi firmę ma świadomość jak ważny jest marketing. Drobne gadżety potrafią zareklamować firmę, a w dodatku nawet najdrobniejszy podarunek może przywiązać klienta do Twojej działalności. Jakimi upominkami w najprostszy sposób przyciągnąć i jednocześnie zatrzymać klienta na dłużej? Postanowiliśmy to sprawdzić!
Notesy
Notesy firmowe zawierające logo to świetna propozycja dla firm, które chcą się wybić na rynku. Zdajemy sobie sprawę z tego, że jest to przedmiot, w który trzeba zainwestować odrobinę większe środki, ale zapewniamy, że poprzez taki gadżet zdecydowanie przebijesz się do świadomości klienta. Z notesów korzystamy stosunkowo często, bo zawsze trzeba coś zaplanować, wpisać w grafik ważne spotkanie czy też inne wydarzenia. Jeżeli podarujesz klientowi produkt dobrej jakości, to miej pewność, że powróci w przyszłości, by skorzystać z Twoich usług, a na pewno będzie mieć dobre wspomnienia. Pozytywne opinie o firmie to podstawa, więc jeżeli chcesz stworzyć siatkę kontaktów opartych na dobrych relacjach, to taki przedmiot jak notes jest właściwy do promocji własnej marki.
Kubki
Kubek ma przede wszystkim jedną przewagę nad pozostałymi gadżetami – korzystamy z niego praktycznie codziennie, czy to pijąc kawę, czy jakikolwiek inny napój. Przedsiębiorcy mają świadomość, że każdego dnia muszą walczyć o swojego klienta i jeżeli nie posiadają ogromnych środków na reklamę i PR, to kreatywne pomysły na dotarcie do konsumentów są jak najbardziej w cenie. Kubek jest właśnie jednym z takich produktów, nie dość, że poza umieszczeniem na nich swojego firmowego logo można zamieścić również jakieś chwytliwe hasło, to w dodatku można zapisać na nim kontakt w postaci numeru telefonu czy też nazwy profilu na mediach społecznościowych.
Są to dodatkowe formy reklamy, które rozwijają Twoje social media i dzięki czemu możesz podtrzymywać relacje ze swoimi obserwującymi. W zależności od posiadanych środków możesz zainwestować w kubki lepszej jakości, ale trzeba zaznaczyć, że producenci tego typu produktów starają się oferować coraz to lepsze ceny wraz z rosnącą konkurencją.
Kalendarze
Ostatnią naszą propozycją na upominek promujący Twoją firmę jest kalendarz. Z kubka korzystamy na co dzień, ale mogą zdarzyć się momenty, że nie będziemy go mieć w zasięgu wzroku, a kalendarz jest przedmiotem, na który spoglądamy co najmniej kilka razy dziennie. Jest to bardzo tani produkt, dzięki czemu początkujący przedsiębiorcy będą mogli niewielkim nakładem wypromować swoją firmę. Oczywiście, w przypadku kalendarza liczy się też ciekawy pomysł graficzny, jak również coś, co zachęci do spoglądania w jego kierunku – zabawne rysunki, czy piękne fotografie kojarzące się z Twoim przedsiębiorstwem. Nowoczesne kalendarze biurkowe czy też naścienne posiadają bardzo ciekawe projekty, które z pewnością przyciągną spojrzenia innych, a dzięki temu będą zapamiętywać logo Twojej firmy.
Podsumowanie
Oczywiście, o wiele ciężej jest rozpocząć marketing, gdy firma dopiero wchodzi na rynek, ale trzeba mieć na uwadze, że promocja powinna trwać nieustannie od samego początku. Jeżeli podarujesz klientowi produkty dobrej jakości, to możesz mieć pewność, że w przyszłości wróci, by jeszcze raz skorzystać z Twoich usług. W zależności od posiadanych środków możesz zainwestować w upominki droższe, lepszej jakości lub w tradycyjne gadżety, jak długopisy czy smycze reklamowe, które są stosunkowo tanie.
(tekst i fot. mat. partnera / fot.:pixabay.com)