Wyszukiwarka Google to olbrzymie narzędzie marketingowe, które oferuje wiele form promocji. Najbardziej popularną jest pozycjonowanie stron internetowych, ale warto pamiętać także o Ads. Płatny kanał reklamowy proponuje zupełnie inne możliwości. Błyskawiczne pokazanie się w oknie wyszukiwarki, płatność jedynie za realne kliknięcia oraz wiele, wiele innych. Zapraszamy na porównanie obu metod marketingowych. Wybierz tę, lepszą dla Twojego przedsiębiorstwa.
Czas oczekiwania na efekty oraz płatność. To główne różnice między SEO a Google Ads
W biznesie każda sekunda jest na wagę złota. Wśród przedsiębiorców doskonale sprawdza się też stwierdzenie mówiące o tym, że czas to pieniądz. Tradycyjnie przeprowadzone pozycjonowanie stron jest zabiegiem czasochłonnym, który jednak daje długotrwałe efekty. Wspinaczka na pierwszą stronę listy SERP może zająć nawet kilka miesięcy. Wszystko uzależnione jest od wielu czynników: skuteczności pracy specjalisty SEO czy nawet od historii prowadzonej przez Ciebie witryny. Całkowicie nowe portale czeka żmudna droga do raju, natomiast o wiele łatwiej pozycjonowanie przyjmuje się w przypadku domen starszych. O ile taka strona nie miała nigdy styczności z filtrem nałożonym przez Google. Różnice pomiędzy SEO a Adwords należy zaznaczyć również w kosztach za usługę. W przypadku pozycjonowania mowa przecież o opłacie abonamentowej, Ads opiera się o płatność za kliknięcie (PPC). Co to oznacza w praktyce? Decydując się na płatny kanał maksymalnie wykorzystujesz każde unikalne wejście na Twoją stronę. Jeżeli jest ona prowadzona prawidłowo, zwiększasz szansę na konwersję.
Zastanawiasz się nad wyborem Google Ads? Przedstawiamy najlepsze zalety Adwords!
Reklama Google Ads to płatny kanał promocyjny oferowany przez amerykańskiego giganta. Jego główną cechą charakterystyczną jest możliwość błyskawicznego pokazania się w wyszukiwarce. Tego typu kampania pojawi się użytkownikowi nawet do kilkunastu godzin po doładowaniu konta. Doskonałe rozwiązanie dla zniecierpliwionych przedsiębiorców, oczekujących natychmiastowego efektu. Co ciekawe, zdecydowana większość agencji SEO posiada w swojej ofercie pakiety Google Ads. Tak jest w przypadku chociażby firmy Afterweb. Istotą działania usługi AdWords również są słowa kluczowe wypisywane przez internautę w okno wyszukiwarki. Sam wynik pojawi się tuż nad organiczną listą, więc płatny kanał Ads osiąga swego rodzaju przewagę nad pozycjonowaniem. Tu także zachodzi możliwość dokładnego sprecyzowania zasięgu kampanii. Jeśli interesuje Cię Klient z najbliższej okolicy, specjalnie ukierunkowana kampania pomoże w dotarciu do takich osób. Co ciekawe, kierunkować reklamę można nie tylko na miejscowości, takie jak chociażby Warszawa, ale również na poszczególne dzielnice czy osiedla największych miast w Polsce. To spore udogodnienie, po które sięga coraz więcej osób.
(tekst i fot. mat. partnera)