27 lipca 2024

Wycieczka Zespołu Szkół nr 1

HrubieszówHrubieszów

Reklamy

Obejrzeliśmy proces montażu samochodu Fiat 500 i Fiata Panda. Nowoczesne linie montażowe, kilka tysięcy pracowników i średnio co minutę zjeżdża z taśm produkcyjnych, wprawdzie mały, ale nowiutki samochodzik.

W dniach 27-28 listopada 2008 roku młodzież z klas: I T4e, II T4e, II T4a, I La, III c, II c Zespoły Szkół nr 1 w Hrubieszowie pod opieką nauczycieli: L. Fabrowskiego, J. Dyńca, Z. Ryszkiewicza i A. Zańko udała się na wycieczkę szkoleniowo – turystyczną do Tychów, Oświęcimia, Wisły, Żywca i Wadowic. Podróż wyruszyliśmy późnym wieczorem już w środę 26 listopada. Po kilku godzinnej podróży dotarliśmy do Zakładów Fiat Auto-Poland w Tychach.

Tam obejrzeliśmy proces montażu samochodu Fiat 500 i Fiata Panda. Nowoczesne linie montażowe, , kilka tysięcy pracowników i średnio co minutę zjeżdża z taśm produkcyjnych, wprawdzie mały, ale nowiutki samochodzik.

Dalej jedziemy do Oświęcimia, aby zwiedzić niemiecki obóz zagłady Auschwitz-Birkenau. Ta lekcja historii wywarła na nas duże wrażenie. Dzień chyli się już ku zachodowi, więc pora na nocleg, a wcześniej bardzo dobry obiad w ośrodku wypoczynkowym „Kontakt” w Wiśle. Wieczór upłynął na ostrej rywalizacji pomiędzy nauczycielami, a uczniami w tenisie stołowym. Nikt nie liczył wygranych meczy, ale lepsi byli…. nauczyciele.

Reklamy

Na drugi dzień rano pobudka, śniadanie i spacer ulicami Wisły. Tu mogliśmy zobaczyć skocznię narciarską, na której pierwsze swoje kroki stawiał na sz mistrz Adam Małysz.

Czas jednak płynie szybko, a przed nami muzeum browaru „Żywiec” z Żywcu. Po drodze podziwiamy piękne, ośnieżone Beskidy i serpentyny Przełęczy Salmopolskiej. Karczma piwna, wehikuł czasu, kręgielnia to jedne z wielu atrakcji bardzo ciekawego muzeum. To wszystko można było dotknąć, zrobić zdjęcia.

Z Żywca jedziemy do Wadowic, rodzinnego miasta Papieża Jana Pawła II. Możemy zwiedzić kościół parafialny oraz dom rodzinny naszego wielkiego rodaka.

Pomału nasz program wycieczki dobiega końca. Jeszcze tylko kilka godzin jazdy wygodnym autokarem i w poniedziałek do szkoły. Aż żal było wracać!!!