Zajęcia otwarte zawsze wzbudzają wiele pozytywnych emocji wśród rodziców, ponieważ, uczestnicząc w nich, mogą obserwować postępy w nauce własnego dziecka, widzieć zdobywane przez niego umiejętności oraz bliżej poznać pracę dydaktyczno – wychowawczą nauczyciela; dowiedzieć się, jak wiele wymaga ona wysiłku, umiejętności, wiedzy oraz przygotowań.
Dnia 2 grudnia 2016r. w Zespole Szkół Publicznych im. Papieża Jana Pawła w Moniatyczach w klasie trzeciej odbyła się lekcja otwarta dla rodziców, przeprowadzona przez wychowawczynię klasy. Tematem spotkania była praca nad lekturą zatytułowaną „Oto jest Kasia” autorstwa M. Jaworczakowej. Zajęcia opierały się przede wszystkim na samodzielnej pracy dzieci. Uczniowie, wykazując się znajomością lektury, tworzyli metryczkę książki, rozpoznawali i oceniali jej bohaterów, opowiadali najciekawsze przygody, uzupełniali zdania brakującymi wyrazami. Podsumowaniem lekcji było przedstawienie dramowych scenek przez trzecioklasistów.
Po lekcji otwartej odbył się, przygotowany przez Małgorzatę Sobczuk, szkolną bibliotekarkę, klasowy konkurs czytelniczy: Czy znasz książkę M. Jaworczakowej „Oto jest Kasia”? . Podzieleni na grupy uczniowie losowali pytania o różnym stopniu trudności. Najwięcej punktów zdobyła grupa pierwsza, w skład której weszły: Oktawia Jaworska, Aleksandra Wymiatał, Amelia Lesiuk i Patrycja Ciepielowska. Dziewczynki odpowiedziały poprawnie na 9 z 10 pytań. Zwyciężczynie otrzymały nagrody książkowe, a pozostali uczniowie dyplomy i drobne upominki.
Na spotkanie przybyła dyrektor szkoły, K. Lewandowska. oraz rodzice, którzy mogli obejrzeć swoje pociechy podczas pracy na lekcji i w trakcie konkursowych zmagań. Zajęcia miały na celu motywowanie dzieci do czytania książek, zachęcanie ich do stosownego zachowania się w różnych sytuacjach. Na zakończenie spotkania uczniowie z uwagą wysłuchali fragmentów książki „W pustyni i w puszczy ” H. Sienkiewicza, przeczytanych przez zaproszonych gości w ramach akcji „Cała Polska Czyta Dzieciom”.
Zofia Kasperkiewicz – wychowawca klasy trzeciej