Przebudowa DK12 w Chełmie wyprzedza harmonogram – ZDJĘCIA

Na połowie trasy jest już ułożona nowa nawierzchnia. Budowa pracuje bez przerwy zimowej.

Reklamy

Przebudowa i modernizacja drogi krajowej nr 12 w Chełmie realizowana przez Budimex jest już zaawansowana w 65%. Na połowie trasy jest już ułożona nowa nawierzchnia.

W tej chwili trwają prace instalacyjne przy ekranach akustycznych od strony zachodniej nowej arterii. Trwa także budowa wiaduktów wzdłuż ulicy Wschodniej i Alei Przyjaźni – także rond w ciągu tej ostatniej ulicy. Przebudowany już został most na rzece Uherka. Na początku lutego 2021 rozpocznie się przebudowa dwóch rond: Romana Dmowskiego i ZWiN. Ronda będą w tym czasie przejezdne, ale ze zmienioną – tymczasową – organizacją ruchu. Przed świętami Bożego Narodzenia zmieni się także organizacja ruchu w ciągu ulicy Rejowieckiej. Ruch samochodów przejdzie na drugą stronę drogi.

Budowa pracuje bez przerwy zimowej, charakterystycznej dla budów drogowych. Prace wyprzedzają harmonogram.

Wyzwaniem dla pracowników budowy, prowadzonej w dużej części pod ruchem są niestety uszkodzenia nowej infrastruktury (krawężniki i chodniki) przez kierowców łamiących przepisy drogowe. Straty z tego tytuły przekroczyły już 120 tysięcy złotych. Pozostaje także kilka nieruchomości, których ogrodzenia są w pasie drogowym, a nie zostały jeszcze przesunięte. We znaki dają się także kierowcy samochodów ciężarowych, którzy nie jeżdżą wskazanym znakami drogowymi objazdem. Kamery zainstalowane przez Budimex nagrywają ciężarówki łamiące przepisy, a ich zapis trafia do policji.

Realizacja projektu obejmuje przebudowę Drogi Krajowej Nr 12 w granicach miasta Chełm na odcinku o długości ok. 8,2 km wraz z przebudową i budową niezbędnej infrastruktury towarzyszącej, w tym 5,5 km dróg lokalnych/serwisowych. Roboty obejmują kompleksową przebudowę ulic Podgórze, Rejowiecka, Al. Przyjaźni, Rampa Brzeska i Wschodnia. Program inwestycji uwzględnia również przebudowę mostu na rzece Uherka, przebudowę wiaduktu nad dawną bocznicą kolejową w ciągu Al. Przyjaźni, budowę nowego wiaduktu nad torami kolejowymi oraz budowę przystanków autobusowych, ekranów akustycznych i ponad 8 km ścieżek rowerowych. Koniec prac nastąpi w październiku 2020 roku.

BUDIMEX SA jest spółką z pięćdziesięcioletnią tradycją, która ma znaczący udział w rozwoju gospodarczym Polski. Naszą pracą podnosimy jakość życia milionów Polaków. W okresie 50 lat istnienia firmy zrealizowaliśmy tysiące nowoczesnych inwestycji infrastrukturalnych, kubaturowych i przemysłowych. Kultura innowacyjności, doskonalenie i kierowanie się zasadami zrównoważonego rozwoju pozwoliły nam zdobyć pozycję lidera polskiego rynku budowlanego. Jesteśmy obecni nie tylko na rynku polskim, ale też zagranicznym. Stopniowo zwiększamy swoje zaangażowanie w sektorze facility management (obsługa nieruchomości i obiektów infrastruktury) oraz gospodarki odpadami. Od 1995 roku nasza spółka notowana jest na warszawskiej GPW, a od roku 2011 wchodzi w skład indeksu WIG ESG – najbardziej odpowiedzialnych spółek giełdowych. Jej inwestorem strategicznym jest hiszpańska firma o globalnym zasięgu – Ferrovial. W skład grupy wchodzą: Budimex Nieruchomości i Mostostal Kraków. Jesteśmy jednym z sygnatariuszy Porozumienia dla Bezpieczeństwa w Budownictwie – inicjatywy utworzonej w 2010 r., zrzeszającej największych generalnych wykonawców w Polsce w celu podniesienia poziomu bezpieczeństwa pracy w branży budowlanej.

­

info i fot. PAP, źródło: Budimex S.A.