18 kwietnia 2024

Hrubieszów: Będzie remont budynku Urzędu Miasta?

W czasie ostatniej sesji Rady Miasta, która odbyła się 26 lutego, radni podjęli uchwałę o zabezpieczeniu środków w budżecie na wkład własny do projektu, którego celem będzie wyremontowanie budynku Urzędu Miasta.

 

W czasie ostatniej sesji Rady Miasta, która odbyła się 26 lutego, radni podjęli uchwałę o zabezpieczeniu środków w budżecie na wkład własny do projektu, którego celem będzie wyremontowanie budynku Urzędu Miasta. Miejskie władze, wraz ze Starostwem Powiatowym, które jest współwłaścicielem budynku, mają zamiar złożyć projekt na dofinansowanie prac z funduszy zewnętrznych.

Podobną uchwałę dzień później podjęła Rada Powiatu.

Remont, który zrealizowany będzie w głównej mierze ze środków Unii Europejskiej, obejmie m.in. docieplenie ścian, uzupełnienie tynków, wymianę stolarki okiennej i drzwiowej, remont piwnic, węzłów co, modernizację kotłowni i pomieszczeń na wszystkich kondygnacjach, wymianę instalacji elektrycznych i hydraulicznych.

Zainstalowane będą panele fotowoltaiczne, a budynek przystosowany zostanie dla niepełnosprawnych. W ramach prac remontowych, zagospodarowany zostanie również teren wokół Urzędu Miasta.

Miasto w sumie przeznaczy na swoją część wkładu 2,5 mln złotych – w roku 2019 będzie to 5000, w roku 2020 – 500 000, a w roku 2021 – 1 995 000 zł.