Poręcze do pompek w domu – czy to dobry pomysł?

Domowy trening to nic nowego, zwłaszcza od momentu, gdy pandemia zaczęła uprzykrzać wszystkim życie. Nieczynne siłownie, kluby fitness sprawiły, że o kondycję i dobrą formę ciała można było zadbać jedynie we własnym zakresie. Wiele osób zaczęło poszukiwania odpowiedniego sprzętu do domowej aktywności, jak się okazuje wcale nie muszą one zajmować dużo miejsca i kosztować znaczną sumę pieniędzy.

Reklamy

Poręcze do pompek ze sklepu Sportowybazar.pl

Aby trening był przeprowadzony w sposób efektywny, powinno się go wykonywać z należytą starannością i z użyciem odpowiedniego sprzętu. Dla tego ostatniego najlepiej sprawdzą się poręcze do pompek ze sklepu Sportowybazar.pl, w które powinny zaopatrzyć się osoby początkujące oraz zaawansowane. Z ich pomocą pobudza się do wytężonej pracy wszystkie mięśnie piersiowe, ramienne i brzucha. Już sama nazwa sugeruje do jakiego rodzaju ćwiczeń najlepiej się nadają, pompki można dowolnie modyfikować, nie muszą być one standardowe. Sama zmiana kąta nachylenia i głębokości opadania sprawia, że ćwiczenie nie jest monotonne, a bardziej ciekawe. Poręcze do pompek wykorzystuje się także w kalistenice – staniu na rękach i wykonywaniu pompek w takiej pozycji. Oczywiście wymaga się wówczas użycia większej siły i skupienia się na utrzymywaniu równowagi. Tego rodzaju ćwiczenia wykonują zazwyczaj osoby uprawiające sport od długiego czasu, nie jest jednak powiedziane, że początkujący tego nie osiągną w przyszłości. Trening mięśni brzucha jest zdecydowanie najbardziej popularny, do takich właśnie są stworzone poręcze do pompek ze sklepu Sportowybazar.pl. Dzięki akcesoriom możliwe staje się przyciąganie kolan, l-sit oraz dość znane scyzoryki, znane również jako nożyce.

Ćwiczenia wykonywane na poręczach do pompek

Wszystkie poręcze do pompek ze sklepu Sportowybazar.pl dedykowane są dla wszystkich miłośników aktywności fizycznej. Istnieje możliwość wykonywania innego rodzaju ćwiczeń, aktywujących na przykład mięśnie klatki piersiowej, barki oraz tricepsy. Rozstawiając poręcze na szerokość barków pobudza się do ćwiczeń mięśnie naramienne, które stają się maksymalnie wzmocnione. Zaawansowani miłośnicy  sportu mogą rozstawić uchwyty na linii bioder lub brzucha, następnie unosi się cało w taki sposób, aby stopy w ogóle nie stykały się z podłożem. Jest to ogromny wysiłek dla organizmu, ponieważ angażuje się aż dwie partie ciała – mięśnie trójgłowe ramienia i naramienne. Poręcze do pompek rozstawione wąsko również pobudza do pracy tricepsy, tym bardziej, gdy wykonuje się stopniowe zwężanie aż do pełnego złączenia stóp. Jeżeli natomiast chodzi o pompki, nie muszą one być wykonywane jedynie w tradycyjny sposób, dość popularne są również odwrotne, podczas których stoi się tyłem do uchwytów. Następnie, zaciskając dłonie na poręczach opuszcza się stopniowo ciało w dół. Nierzadko wykonuje się również pompki w staniu na rękach, w których bardzo ważne jest zachowanie równowagi, dlatego poleca się to osobom, które opanowały podstawową wersję tej aktywności – tradycyjne pompki.

­

(tekst i fot. mat. partnera)