27 lipca 2024

Wspaniała wycieczka do Łańcuta

5 czerwca 2012 r. klasy IIa i IIIa z Zespołu Szkół Miejskich nr 2 w Hrubieszowie wraz z wychowawczyniami:p. Joanną Kasprzak i p. Martą Piątkowską-Mazurek oraz z rodzicami; p. Elżbietą Kapustą i p. Jarosławem Ciesielczukiem, wybrały się na wycieczkę do Łańcuta.

Reklamy

Najpierw spotkaliśmy się z miłymi paniami przewodniczkami, które oprowadziły nas po zamku, a jest on jedną z najpiękniejszych rezydencji arystokratycznych w Polsce. Słynie ze znakomitych wnętrz mieszkalnych oraz niezwykle interesującej kolekcji pojazdów konnych.Zamkowe wnętrza zaliczane są do najpiękniejszych w Polsce. Do najstarszych szczęśliwie zachowanych należy: Wielka Sień, Sala pod Stropem oraz Sala pod Zodiakiem. Pochodzą one z lat 40-tych XVII w. ale niestety żadne nie przetrwało do naszych czasów w niezmienionej formie.

Nastepnie odwiedziliśmy oranżerię , w której podziwialiśmy egzotyczne rośliny i zwierzęta.

Zespół pałacowy otacza stary, malowniczy park w stylu angielskim, w którym wznoszą się liczne pawilony i zabudowania gospodarcze, ściśle niegdyś związane z codziennym życiem łańcuckiej rezydencji. Po wspanialym spacerze przez park dotarliśmy do wozowni. Ma ona olbrzymią z przeszklonym dachem Halę Zaprzęgową, dwie po jej bokach Żółtą i Czarną Wozownie oraz położoną na osi Szorownię. Ściany Hali ozdabia, kolekcja trofeów egzotycznych przywiezionych w 1924r. z safari przez ostatniego właściciela oraz kilka trofeów europejskich. Stoją tutaj także pojazdy z Muzealnej Kolekcji. W szorowani prezentowane są chomątowe i szorowe uprzęże wyjazdowe wyprodukowane w Paryżu firmach Hermes i Duprey oraz w Wiedniu u Schleuchtera i Nideltza.

Po zwiedzaniu udaliśmy się na wyśmienity obiad do restauracji- Zamkowa.

Reklamy

Przed wyjazdem odwiedziliśmy storczykarnię, gdzie urzekły nas piękne i niekiedy zadziwiające storczyki wielu odmian, barw i zapachów.

Wróciliśmy do Hrubieszowa późnym wieczorem .Zmęczeni, ale pełni wrażeń jakich dostarczył nam zamek w Łańcucie.