Hrubieszów
W związku z ogromnym problemem społecznym w Polsce jakim jest wysoka liczba sierot sięgająca 100 tysięcy dzieci, Fundacja Happy Kids wraz ze sklepem Tesco postanowiła zbudować Rodzinne Domy Dziecka.
Przez nadchodzący weekend będzie można wziąć udział w akcji i przyłączyć się do zbiórki pieniędzy na nowy Rodzinny Dom Dziecka. Zbiórka zaczęła się w piątek we wszystkich sklepach Tesco w całej Polsce i potrwa do niedzieli.
—
W ramach akcji „Tesco Dzieciom” prowadzonej przez sieć sklepów Tesco wraz z Fundacją Pomocy Dzieciom Happy Kids, w lutym 2010 roku partnerzy stworzyli w Łodzi Rodzinny Dom Dziecka dla siedmiorga dzieci. Obie organizacje planują powstanie kolejnych czterech Rodzinnych Domów Dziecka. Do akcji włączyć może się każdy. Najprostszy sposób – wrzucić datek do puszki przy kasie Tesco. Ale wystarczy również podczas kupowania nabiału wybrać markę Milkland – od 9 września do 6 pażdziernika każdy, kto dokona takiego wyboru, może mieć pewność, że część funduszy zostanie przekazana na powstanie nowego domu.
Tesco wspiera ideę Rodzinnych Domów Dziecka od 2008 roku. Razem z Fundacją Pomocy Dzieciom Happy Kids pomaga w tworzeniu nowych rodzinnych domów oraz wspiera już te istniejące. Przez ostatnie dwa lata sieć promowała ideę rodzicielstwa zastępczego wśród klientów, pracowników i partnerów handlowych oraz zbierała środki na powstanie nowego domu. W akcję zaangażowało się mnóstwo ludzi, uczestnicząc w zbiórkach pieniędzy do puszek przy kasach w sklepach Tesco, zakup specjalnej edycji kartek świątecznych oraz przekazywanie 1% podatku na rzecz Fundacji. W efekcie tych działań udało się zebrać 1 000 000 złotych. Dzięki temu Fundacja zakupiła odpowiednią nieruchomość oraz powołała do życia Nowy Rodzinny Dom Dziecka w Łodzi.
Tesco i Fundacja nie poprzestają na otwarciu jednego domu w Łodzi. Gromadzenie środków na kolejny dom już trwa. Każdy może dołożyć swoją cegiełkę do budowy nowego rodzinnego domu dziecka. W najbliższy weekend 3 – 5 września Klienci wszystkich sklepów Tesco z pewnością zauważą wyjątkową, błękitną akcję promocyjną. Dlaczego błękitną? Tego właśnie koloru koszulki będą w weekend nosić pracownicy sklepów Tesco, zachęcając tym samym Klientów do pomocy w budowie nowego Domu Rodzinnego dla dzieci, które jeszcze go nie mają. Każdy Klient, wpierając akcję, może stać się członkiem największej „ekipy budowlanej”.
Akcję wspiera również jedna z najbardziej lubianych przez klientów Tesco marka produktów nabiałowych – Milkland. Od 9 września do 6 października 1 grosz z każdego zakupionego produktu Milklanda będzie przekazany na budowę nowego Rodzinnego Domu Dziecka.
– Postawiliśmy sobie ambitny cel – razem z Fundacją Happy Kids w latach 2010-12 chcemy otworzyć 4 nowe Rodzinne Domy Dziecka. Kiedy powołaliśmy dla siedmiorga dzieci Rodzinny Dom Dziecka w Łodzi zobaczyliśmy na własne oczy, co znaczy zmienić los dzieci z domu dziecka. Wspólnie możemy zdziałać więcej dlatego też szukamy do współpracy partnerów o dobrym sercu – podkreśla Ryszard Tomaszewski Prezes Tesco Polska.
Rodzinny Dom Dziecka zapewnia dzieciom częściowo lub całkowicie pozbawionym opieki rodziców. W placówce rodzinnej wszyscy domownicy tworzą jedną, wielodzietną rodzinę. – Wspólnie w dziewiątkę cieszymy się z naszego nowego domu. Widzę, jak dzieci bardzo doceniają to, o czym marzyły i co pozwala im się rozwijać zarówno na płaszczyźnie zainteresowań, jak i przygotowania do samodzielnego życia – zaznacza Izabela Karolczyk, matka zastępcza w Rodzinnym Domu Dziecka w Łodzi, który mógł powstać dzięki akcji „Tesco dzieciom”.
Tesco, Fundacja Happy Kids jak zarówno dzieci z domów dziecka liczą na duże zainteresowanie ze strony wszystkich odwiedzających w przyszłym tygodniu sklepy Tesco. Zapraszamy serdecznie każdego, kto chce przyłączyć się do akcji. Akcję można wesprzeć również na inne sposoby – np. poprzez bezpośrednie wpłaty na konto Fundacji. Wszystkie szczegóły można znaleźć na www.tesco.pl w zakładce „Społeczność”.
Budujemy Rodzinny Dom Dziecka
Tesco Polska jest czołową siecią sklepów samoobsługowych na polskim rynku z prawie 350 sklepami, od hipermarketów po małe osiedlowe supermarkety. Obecne na polskim rynku od 1995 roku w sposób zrównoważony rozwija obszary swojej obecności w Polsce. Prócz działań mających na celu zmniejszanie wpływu na środowisko naturalne, inwestowania w rozwój pracowników, wspieranie rozwoju polskich mniejszych dostawców, firma angażuje się również w działania prospołeczne. W czerwcu 2010 r. zostało zorganizowanych 95 zbiórek żywności i środków czystości dla powodzian oraz 37 zbiórek pieniędzy, w których zebrano 75 tys. zł. Po raz drugi Tesco organizuje również akcję „Pomóż – oddaj krew”, wspierającą honorowe Krwiodawstwo. Łacznie, w ciągu dwóch lat do polskich szpitali trafiło dzięki temu 1000 litrów krwi. Tesco pozyskuje również środki na nowe Rodzinne Domy Dziecka. Tesco ceni dobre relacje z lokalnymi społecznościami. Firma zorganizowała w tym roku już ponad 250 akcji dla swoich sąsiadów, takich jak festyny ekologiczne i festiwale recyklingu, zbiórki żywności i środków czystości dla powodzian, akcje wparcia dla lokalnych organizacji.