Czym jest packshot?

Fotografia produktowa, a więc packshot to jedna z bardziej rozwijających się i praktycznych gałęzi całej sztuki fotograficznej. Jest też bardzo dochodowa. Zdjęcia produktów wykorzystuje się bowiem obecnie w zasadzie w każdym biznesie. Packshot to nic innego jak prezentacja danego produktu w formie ujęcia statycznego bądź w formie interaktywnej. Obraz statyczny to na ogół ujęcie na białym tle, wykadrowane, dobrze oświetlone, które oddaje rzeczywisty wygląd danego produktu.

Reklamy

 

Cechy dobrego packshotu

Packshoty to fotografie bardzo wysokiej jakości. Wynika to z potrzeb rynku, gdyż klienci nie mają na ogół wiele czasu na zapoznanie się produktami, a więc często sugerują się przede wszystkim ich zdjęciami. Bardzo duże znaczenie ma również kompletność fotografii, a więc pokazywanie produktu z różnych jego stron, tak aby klient wiedział, jak wygląda on z różnych perspektyw.


Jak stworzyć dobre zdjęcie produktowe?

Kluczem do sukcesu w tym przypadku jest dobre światło, najlepiej dzienne. Zdjęcia, które robi się poza profesjonalnym studiem fotograficznym powinno się wykonywać wczesnym popołudniem, gdy światło jest najlepsze. Lampy powinny raczej spełniać jedynie funkcję pomocniczą. Podczas ich ustawiania należy zwrócić uwagę na cień, który nie może pokrywać produktu. Dobrym pomysłem jest wykorzystanie dyfuzora do flesza, dzięki któremu światło będzie rozprowadzone w sposób równomierny i naturalny. Najlepiej sprawdza się oczywiście białe, neutralne tło, które nie posiada zbędnych dodatków. To produkt ma w tym przypadku odgrywać główną rolę. Inną ważną rzeczą jest konieczność korzystania ze statywów, aby uzyskać idealną ostrość. To niezwykle istotne, nawet gdy zdjęcia robione są smartfonem. Na rynku można znaleźć obecnie statywy przeznaczone nawet do telefonów. Przy obróbce zdjęć najważniejsza jest z kolei naturalność. Raczej nie powinno się korzystać z filtrów, gdyż packshoty muszą być odzwierciedleniem rzeczywistości. To dla klientów ma największe znaczenie. Ostatnią, ale nie mniej istotną rzeczą, jest przygotowanie produktów do fotografowania. Co ciekawe, wiele osób o tym zapomina. Tymczasem nikt nie kupi pomiętej bluzki czy brudnej piłki.


Packshot – po co robi się zdjęcia produktów?

Fotografia produktowa ma za zadanie zwiększać sprzedaż danych produktów. Dlatego też ma o wiele większe znaczenie niż się wielu osobom wydaje. Klienci cenią sobie produkty, które są opatrzone wysokiej jakości, profesjonalnie wykonanymi fotografiami, a więc omawianymi packshotami. Z tego powodu ich robienie lepiej powierzyć profesjonalistom.

 

 

(tekst i fot. mat.sponsora)