20 kwietnia 2024

Jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym?

Czy najczęściej zadawane sobie pytanie w kontekście twojej witryny dotyczy tego jak zwiększyć w niej ruch? Nic dziwnego! Sklep internetowy to miejsce, w którym odwiedzający mogą więcej dowiedzieć się o ofercie i zbudować zaufanie do marki, by ostatecznie stać się jej klientem. Ładna i czytelna witryna to nie wszystko, dlatego w poniższym wpisie dowiesz się, jak zmaksymalizować widoczność strony, by trafiło na nią więcej użytkowników.

Dlaczego ruch w witrynie jest ważny?

Być może zastanawiasz się, dlaczego w pierwszej kolejności ważne jest, aby uzyskać ruch na platformie e-commerce. Liczba osób odwiedzających witrynę to liczba potencjalnych klientów, dlatego im większy ruch w witrynie, tym więcej możliwości sprzedaży. Nie chodzi tylko o generowanie zysku, ale w dłuższej perspektywie również o rozwój firmy czy nowych usług i produktów. Po prostu – im więcej odwiedzających, tym lepiej, dlatego warto walczyć, by zwiększać liczbę użytkowników na stronie. Jak to zrobić?

Sposoby na zwiększanie ruchu w sklepie internetowym

Istnieje wiele sposobów na zwiększanie ruchu w witrynie, jednak w tym poście nie wymieniamy wszystkich strategii. Zamiast tego opisaliśmy kilka sprawdzonych, podstawowych sposobów.

Twórz użyteczne treści

Dopóki tworzysz wysokiej jakości treści, do Twojej witryny powinien być kierowany stały ruch z Google. Pisz treści na blogu, które będą odpowiadać na pytania użytkowników. Niektóre z nich szybko się zestarzeją, ale inne mogą być aktualne przez wiele sezonów, dlatego będą generować stały strumień ruchu związany z wyszukiwaniem i udostępnieniami w mediach społecznościowych.

Blogowanie to również możliwość publikowania, jako gość, więc możesz zapraszać innych do wrzucania treści na Twój sklepowy blog, co przyciągnie nowych użytkowników do witryny. Twórz wywiady z liderami branży, którzy udostępniając taką treść zwiększają jej zasięg. Możliwości jest naprawdę sporo!

Prowadź kampanie reklamowe

Jeśli chodzi o przyciąganie odwiedzających do sklepu, to temat reklam jest oczywisty. Płatne wyszukiwanie, kampanie reklamowe w mediach społecznościowych, reklamy graficzne i remarketing to doskonały sposób na zaprezentowanie swojej marki użytkownikom. Dostosuj płatne strategie do swoich celów w zależności od tego czy chcesz zwiększyć konwersje czy sam ruch. Dobierz odpowiedni kanał promocji do swojej grupy docelowej, bo każda z nich ma indywidualne upodobania co do najczęściej stosowanych mediów.

Wykorzystaj e-mail marketing

Jeśli Twoje działania odbywają się online, potrzebujesz e-maili. Bez względu na wielkość firmy i sklepu online, możliwość wysyłania wiadomości e-mail do odbiorców ma kluczowe znaczenie. Regularne biuletyny z promocją oferty czy produktów za pośrednictwem maili to świetna taktyka na pozostanie w kontakcie z klientami i zwiększanie ruchu w witrynie. Podaj przydatne linki i informacje, dzięki którym odbiorca dowie się więcej o interesującej go sekcji.

E-mail marketing może być potężnym narzędziem, jednak warto pamiętać, by wykorzystać go w świadomy sposób. Stosuj go do witania nowych użytkowników, rozdawania kodów rabatowych czy przypominania o porzuconych koszykach, ale nie bombarduj swojej listy mailingowej wiadomościami, użytkownicy wtedy zrezygnują z czytania maili lub anulują subskrypcję.

Zwróć uwagę na SEO

Bez wątpienia, optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to jedno z najlepszych rozwiązań na osiągnięcie długoterminowych wyników. Dopóki pozycja w wynikach wyszukiwania jest wysoka, Twoja strona będzie w stanie generować duży ruch organiczny do witryny. Możesz zastosować wiele taktyk SEO, by podnieść pozycję sklepu w wyszukiwarkach i przyciągnąć więcej odwiedzających. Obejmuje to wysoką jakość treści, tworzenie meta opisów, analizę słów kluczowych itd. Więcej o skutecznej strategii SEO, dowiesz się na z artykułu na blogu Smartbuzz.

Upewnij się, że witryna jest responsywna

Czasy, w których przeglądanie Internetu odbywało się wyłącznie na komputerach stacjonarnych, już dawno minęły. Od kilku lat zdecydowanym trendem jest korzystanie z urządzeń mobilnych, dlatego obowiązkiem każdej platformy e-commerce jest prawidłowe wyświetlanie treści na każdym rozmiarze ekranu. Obecnie, z Internetu na smartfonach i tabletach korzysta więcej użytkowników niż kiedykolwiek, co oznacza, że jeśli Twój sklep nie jest responsywny, to stracisz ruch – zmuszając odwiedzających do opuszczenia witryny, która jest dla nich po prostu niewygodna.

Sprawdź szybkość działania strony

Czy wchodząc na jakąkolwiek witrynę, czekasz tak długo aż się załaduje? Nie, dlatego nie zakładaj, że inni będą to robić. Jeśli twój sklep wczytuje się w nieskończoność, współczynnik odrzuceń będzie wysoki. Upewnij się, że strona jest zoptymalizowana tak, by jak najszybciej użytkownik mógł z niej w pełni korzystać.

Czy próbowałeś już którejś z tych taktyk? Wypróbuj jedną lub kilka z nich i sprawdź, jaki ma to wpływ na ruch w twojej witrynie. Niezależnie od tego czy wykorzystasz je oddzielnie czy wszystkie razem, z pewnością zauważysz różnicę, powodzenia!

(tekst i fot. mat. partnera)