26 kwietnia 2024

Kraków z muzyką

HrubieszówHrubieszów – Kraków

„Kraków z muzyką” – to temat przewodni wycieczki do Krakowa, który zwiedzaliśmy w dniach 23 i 24 listopada 2008 r. Do tego jednego z najpiękniejszych polskich miast, dawnej stolicy naszego kraju wyruszyliśmy w zimowej aurze w niedzielny poranek.

O 5.00 na parkingu przy Szkole Podstawowej nr 2 w Hrubieszowie zebrali się uczniowie klas 4 a z wychowawczynią Beatą Lichoń – Fabrowską (kierownik wycieczki), klasy 4 b z wychowawczynią Beatą Drewnik, a także kilku uczniów z klas 6a i c oraz z 5 b. Nad tą liczną, bo 43 osobową grupą, ponadto opiekę sprawowały pani Anna Sobczak i pani Dorota Sędłak.

Kraków przywitał nas śniegiem i silnym wiatrem, jednak mimo to staraliśmy się zwiedzić jak najwięcej. Pierwszym punktem naszego spaceru po mieście był oczywiście Wawel. Najpierw u stóp siedziby królów polskich obejrzeliśmy ziejącego ogniem smoka, a potem oprócz podziwiania wspaniałej architektury zamku i wzbogacania swojej wiedzy z zakresu historii naszego kraju, każdy z nas z wiarą na spełnienie swoich najskrytszych marzeń z ufnością dotknął serca najważniejszego w Polsce dzwonu „Zygmunta”. Następnie, mimo przejmującego zimna, spacerowaliśmy po przepięknym Krakowskim Rynku Głównym i zachwycaliśmy się ołtarzem Wita Stwosza w Kościele Mariackim. Po zakupieniu pamiątek dla najbliższych udaliśmy się na rozgrzewającą kąpiel do Aqua Parku. Tam na wspaniałej zabawie czas minął błyskawicznie i żałowaliśmy, że nie mogliśmy zostać dłużej. Noc spędziliśmy w schronisku turystycznym, gdzie także zjedliśmy smaczny, choć późny obiad i pożywne śniadanie.

Drugi dzień naszego pobytu w Krakowie rozpoczęliśmy od zwiedzenia Krakowskiej Wytwórni Lalek, gdzie poznaliśmy cały cykl produkcyjny zabawek, które mogliśmy także kupić na pamiątkę lub jako podarunek dla młodszego rodzeństwa.

„Spotkanie z muzyką na żywo” odbyliśmy w przepięknie odrestaurowanej Wilii Decjusza. Utwory muzyki poważnej wykonywali dla nas studenci Konserwatorium Krakowskiego. Podczas wizyty w Willi obejrzeliśmy także ciekawą prezentację o epoce renesansu, a potem odbyliśmy warsztaty literackie i opisaliśmy swoje wrażenia z pobytu w Krakowie oraz w samej Wilii. Miło było posłuchać pochwał, którymi obdarzyła nas pani przewodnik, dziękując za kulturalne zachowanie i interesujące teksty, które pozostawiliśmy jej na pamiątkę. Na zakończenie pobytu w tym niezwykłym miejscu zostaliśmy zaproszeni na tzw. „lunch”, gdzie mieliśmy okazję wykorzystać wiedzę zdobytą podczas wcześniejszej prezentacji i przy stole zastosować niektóre z renesansowych zwyczajów. Żegnając się, zostawiliśmy w darze publikację o naszym mieście, by zaakcentować, iż Hrubieszów to również piękne i godne obejrzenia miejsce.

Ostatnim punktem naszej wycieczki był seans w trójwymiarowym kinie IMAX, gdzie obejrzeliśmy film przyrodniczy o wodnych ssakach pt. „Plemiona oceanów”, a potem pełni wrażeń wyruszyliśmy w drogę powrotną z przystankiem na smaczny obiad. Mimo zmęczenia w autokarze bawiliśmy się doskonale, śpiewając m.in. pieśni patriotyczne poznane na lekcjach muzyki, bo pani Fabrowska pamiętała o odpowiednich podkładach muzycznych.

Wycieczka na pewno na długo pozostanie w naszej pamięci, jako wspaniałe wspomnienie.

Michał Baranowski – ucz. kl. 4b
Beata Drewnik

***

Po Krakowie oprowadzała nas Pani Małgorzata Krzykalska, bezpieczny przejazd zapewnił nam Pan Robert Szyszka. Naszym pilotem /przedstawicielem biura Lider-Tour/ był bardzo sympatyczny, Pan Tadeusz Otrocki, który starał się, aby ta wycieczka była naszym niezapomnianym przeżyciem.
Serdecznie dziękuję naszemu sponsorowi Zakładowi Energetycznemu w Hrubieszowie, który już wielokrotnie wspomagał nas w różnych konkursach i wycieczkach.
Podziękowania kieruję również do Pani Beaty Drewnik, Pani Anny Sobczak i Pani Doroty Sędłak
za opiekę nad dziećmi, uśmiech i cierpliwość.